tisdag 3 januari 2012

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Jul och nyår har passerat och det har varit mycket trevliga och mysiga helger!
Julen spenderades hemma hos mamma och pappa, god mat och en massa fina klappar! Tuva fick så mycket fina julklappar och blev så nöjd! Hon var inte så rädd för tomten heller så det var ju bra! Men någon kram fick han då inte ;)
På juldagen åkte jag och "mina tjejer" till Vemdalen för att fira 30 åringen :) Det bjöds på massa god mat och dryck, lite badande i tunna och sen vidare på Skalet för att partaja vidare! Var en mycket trevlig och lyckad kväll.
Nyår spenderades först hemma hos mamma å pappa med en god tre rätters. Framåt kvällen när barnen somnat åkte jag och syster till Jörgen å Lisse för att fira in det nya året! Även där var det mycket trevligt, men det blev sent...eller tidigt kanske man säger. Tror inte jag somnade förren vid 7 på morgonen! Men det var det värt!

Då det inte blev någon långhelg i år så jobbade jag ju i mellandagarna och Tuva är på jullov hos mormor och morfar. Hon ska vara där tills på fredag och jag saknar henne enormt mycket! När hon kommer hem ska jag skämma bort henne en massa ;)
Men det passar ändå bra att hon är där nu. Jag jobbar ju som sagt och sedan ska jag även hinna med att packa inför den kommande flytten. Jag var på Härjegårdar idag och skrev på kontraktet samt uppsägningen av den här lägenheten. Ska bli så skönt att få en trea. Hoppas på att kunna göra ett fint litet flickrum till Tuva, men man får väl ta det i omgångar då det är så mycket nytt jag vill införskaffa till hennes rum.
Sen är det så mycket annat jag skulle vilja köpa, som ny soffa, tv, hyllor och lite annat smått och gott! För nu har jag inte tänkt att flytta nå mer...tror jag iaf ;)
Nä om man skulle ta arslet ur soffan och börja packa lite då kanske ;) Tänkte iaf börja med sådant som inte används varje dag. Men imorgon måste det bli en sväng på dollar och införskaffa lite som kan underlätta. Kartonger har jag, men sopsäckar och lite rengöringsmedel ska införskaffas!

Inga kommentarer: