söndag 29 januari 2012

Ännu en underbar helg har passerat. P har varit här och det har blivit en massa mys. I fredags var vi bara hemma, blev mat från Sibylla och mys i soffan framför Jägarna 2. Lördagen så var vi ut på Sveg lite, fikade på Nyan med mamma, pappa å Amina. Tuva mumsade i sig päron mer och chockladboll :) Hon var en väldigt lycklig tjej :) Vi åkte ner på Ica och väl hemma igen så lagade vi middag och lekte med Tuva en stund. Märks att hon tycker helgerna är lika roliga som mig. Hon myser för fullt av att ha P här. Å det är bra. Är ju viktigt att hon ska vara trygg, så det värmer gott i mammahjärtat att se på de båda att det funkar bra!
När Tuva lagt sig så blev det återigen en kväll med filmtittning, men det var en värdelös film och jag kommer inte ens ihåg vad den heter, men kass var den iaf. Blev även en ganska så tidig kväll då vi var trötta.
I morse bjöd Tuva iaf på en sovmorgon. Hon vaknade först vid 7, fick ny blöja och välling. Hon somnade om och vaknade inte förrän kl 9.40. Blev lite förvånad faktiskt att hon sov så länge. Men det var skönt att få sova ut lite.
Klev upp och gjorde frukost och vi satt å myste vid bordet.
Mitt på dagen åkte vi hem till syster å fikade, även Marie å barnen var där. Kaffe å gott fikabröd som Madde bakat :) Hon kan det där med att baka hon, hon är ju lite mer huslig än mig kan jag ju lova :)
Vid 14 tiden åkte vi hem igen och då var det dags för P att packa ihop sina saker och åka hem igen :( Alltid lika tråkigt, men ett måste. Men vi ses ju snart igen :)
Jag å Tuva har väl inte gjort så mycket på eftermiddagen. Ätit mat och myst i soffan. Hon var lite grinig när det var dags för nattning och jag fick inte henne att sova förän kl var 21. Men nu sover hon iaf gott i sin säng. Själv ska jag gå upp å fortsätta kika på Wallander. Sen blir det sängen, för imorgon ska jag ha matdag på dagis. Då är det full rulle, men bättre än att jobba iaf.

Inga kommentarer: