torsdag 9 december 2010

Momma å moffen

Jag och Tuva åkte till Hogdal igår kväll. Och idag kommer lillasyster med familj hit. Vi åkte hit för att jag och syster samt Saman ska åka till Sundsvall och julshoppa lite imorgon. Ska bli skönt att få komma iväg lite och få lite annat att tänka på en stund.
Barnen ska vara hemma med momma å moffen. Kommer nog kännas konstigt att vara ifrån Tuva en hel dag, men jag vet att hon kommer ha det super här med sina morföräldrar och med sin kusin. Är nog värst för mig. Fjantig som man är. Men som sagt jag behöver det och det är så snällt av mina föräldrar som erbjuder sig att ha henne en hel dag. De har gett mig så mycket stöd och jag är dem evigt tacksam. Även Tuvas farmor och "farfar" har gett oss ett otroligt stöd. Längtar massor tills de kommer och hälsar på oss. Hoppas att det blir snart :)

Igår var jag, Tuva, Madde och Amina på familjecentralen och vägde och mätte barnen. Tuva är nu en stor tjej som är 55 cm och väger 4250g. Så hon växer på. Hon ligger precis på medelkurvan på både längd och vikt så det känns skönt. Men huvudsaken är ju att hon följer sin egen kurva. Det var även en massa andra barn där som Tuva kunde titta på.
Efter besöket där gick vi hem till Jessica, Björn och Colin och hälsade på. Alla barnen var jätte snälla hela eftermiddagen där.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Men vi skaiaf ut och gå en tur. Känner mig rätt duktig faktiskt, för hur kallt det än havart på dagarna så har jag iaf vart ut en sväng och gått med vagnen. Bra för både mig och Tuva. Har ju bara 2 kg kvar av de 28 gravidkilona. Så bara de försvinner så är jag nere på samma vikt igen. Men det är ju lös skinnet som ska bort också. Så fort snittet läkt ordentligt och jag får börja träna så ska jag fixa det oxå. Hoppas jag ;)

Men man kanske skulle ta sig ett besök hos min farmor och farfar idag. Samt ner på Ica och kanske även höra med Maria om hon är hemma så vi kan hälsa på.

Inga kommentarer: