söndag 2 maj 2010

God mat

Idag har vi haft mamma, pappa, Madde och lilla Amina här på middag. Saman kunde tyvärr inte följa med, men det kommer ju fler gånger.

Kenneth hade lagat så supergod middag till oss och alla tyckte att det var så gott. Mamma sa att det var det godaste hon ätit på flera år. Det var kul att höra att det blev en lyckad middag. Älsklingen är verkligen bra på matlagning.

Det bjöds på kalkonbröstfilé, potatisgratäng, chanpinjonsås, sparris, lök och färska champinjoner. Till det även bröd och vitlökssmör. Till efterrätt, äppelpaj, glass och kaffe. Mycket gott. Så nu är man mätt.


Vi har även städat en hel del här hemma, ville ju ha det lite fint när familjen kom. Även en maskin tvätt har körts och hängts.


Ser inte ut att bli något jobb för min del imorgon heller :( Mycket tråkigt, men vad gör man? Hostar tills jag kräks och har det jobbigt med andningen. Men då läkaren sa i torsdags att jag skulle ringa på måndagen om jag inte blev bättre så ska jag ringa dit direkt imorgon bitti. För nu är jag trött på att inte orka göra någoning. Blev ju helt slut bara av att dammsuga idag. Kommer väl sluta som farmor...syrgas dygnet runt och inte ens orka gå ut till brevlådan. Men det hoppas jag väl att jag slipper.

Jag har ju knappt kännt av min lungsjukdom tidigare, men nu när denna förkylning kom så har det vart ett rent helvete. Massa slem i luftgångarna, hosta och anfådd. Bara hoppas att det ordnar upp sig snart. Och hoppas på att det inte blir lunginflamation av det hela. För då blir jag knäpp på riktigt.


Igår trotsade jag iaf min sjuka och var på tjejkväll hos Denice. Det var Jag, Denice, Jessica och Meta som åt en supergod middag bestående av ädelost/skinka/broccoli paj. Den var supergod, så det gjorde du bra Jessica. Till det blev det en sallad och cola för min del. De andra drack lite vin, men det var inte mycket det heller iof. Efter middagen kom även Jossan och höll oss sällskap. Vi satt och pratade en massa och hade det jätte trevligt. Tack för en super trevlig kväll tjejer.

Sen att maten var för "slemmig" (om ni förstår mig rätt) så hostade hostade hostade och hostade jag tills allt kom upp igen. Det var ju mindre trevligt. Men det var en lyckad kväll och jag var inte hemma förrän 01.30.


Nu ska jag och Älsklingen kolla på film och mysa i soffan.

Inga kommentarer: