lördag 20 februari 2010

Veckan som varit

I måndags var jag och Kenneth i Upplands Väsby över dagen i jobbet. Vi började dagen med att kliva upp 04.30, taxin hämtade oss kl 05.10 och vi bega oss till flyget. Vi flög till Arlanda och var väl på plats vid Infra City strax efter 8. Då var det att bege sig ut till Haninge på ett litet möte. Det gick bra och vi åkte nöjda tillbaka till Väsby igen. Åt lunch och sen satt vi nog i ett konferans rum resten av dagen. Iaf jag, Kenneth hade ett litet brejk för en utbildning i 2 timmar. Men vi fick träffa mycket folk och det var lite som klarnade iaf. Det kommer att ske massa spännande under året på jobbet tror jag.
Var kul att få träffa GRMS gänget. Var ju ett tag sedan. Var jätte kul att träffa Jeanette, men syd att vi inte hann prata så mycket.
Kl 17 ungefär åkte vi tillbaka till Arlanda och åt på Donken medans vi äntade på flyget. Hemma var vi vid 20 tiden. Det var en otroligt lång dag och vi alla var nog väldigt trötta.

Tisdagen flöt på som vanligt på jobbet, men man hade ju en del att göra när man inte vart där på en hel dag. Plus att jag var borta halva torsdagen och halva fredagen veckan innan.

Onsdagen började däremot dåligt. Vi försov oss och kom 15 min försent till jobbet, det är ju aldrig kul. Hatar att komma sent, men det var den mänskliga faktorn. Alla kommer sent någongång i sitt liv.

Torsdagen så vet jag inte riktigt vad vi gjorde. Men jag fick iaf äta korvstroganoff till middag. Det var länge sedan och det är ju sååå gott.

Fredag....ja igår gick man bara och längade att kl skulle slå 17 så man fick göra helg. När vi kom hem åt vi lite mat och satte oss sen i soffan och kollade på tv och kände värmen från kaminen i vardagsrummet. Härligt att både titta på elden och få lite värme i kroppen. Vi skulle kolla på Snake on the plande kl 21.30 men naturligtvis somnade jag ganska så snart...Så kl 01 väckte Kenneth mig och jag fick gå å lägga mig i sängen.

Så efter allt sovande igår så vaknade jag 07.40 idag och sitter nu själv i soffan. Är faktiskt ganska så skönt med denna tystnad ibland. Att bara vara lite själv och tänka. Fast jag älskar ju när jag har sällskap av Kenneth också!

Undra vad dagen har att erbjuda idag då? Det ser ju inte så jätte varmt ut. Men jag måste ju städa så jag antar att det blir en inne dag med städ och tvätt.

Nä nu ska jag gör amig lite frukost.

Inga kommentarer: