måndag 23 mars 2009

En härlig helg!


Helgen har spenderats i Ytterhogdal och det har vart underbart härligt! Åkte dit efter jobbet i fredags, åt lite mat med pappa, då mamma var i Sthlm i helgen. Kvällen var vi hos Jörgen och Lisse Kollade på film oh bara pratade.
Lördagen så ringde klockan 06.00 man var lagom trött kan jag lova då vi inte somnade förrän vid 03 skulle jag tro. Men upp gick vi, fixade fika och packade ner samt satte på oss kläder för en dag på skoter och isen. KL 07 kom Jörgen, Lisse och Emil och hämtade upp oss. Vi for till Emil där även Emilia och Fredrik var. Vi packade skotrarna och begav oss ut på Lillsjön. Kl 08 var vi väl på plats på isen. Vi satt runt elden i solen och drack grogg, åt kålbulle och fikade massor. Jag ramlade även av skotern hela 3 gånger, men det var ju bara roligt....fan va jag skrattade, men kan lova att jag är lagomt öm och stel i kroppen. Men det går ju över hoppas jag. Blev inte så mycket fisk, de fick 2, men det blev desto mer alkohol. Men bara kul.
Efter en hel dag på isen i strålande väder så var det hem å duscha och sen gå hem till Jörgen å Lisse och festa vidare. Där var det massa folk och bara trevligt, trots små insidenter, men de glömdes snabbt bort. Även om jag tyckte det var jävligt onödigt med att behöva smälla till ngon, men men så blir det när folk är fulla.
Det blev en hyfsad lugn kväll för oss och vi gick hem och la oss i sängen vid 01 tror jag. Så hem till sängen och kikade lite tv.
Söndagen var man seg som bara den kan jag lova. Emil, Jörgen och Lisse skjutsade hem oss till Sveg vid 15 tiden. Både jag och Tor somnade väldigt tidigt i soffan kan jag lova. Vi missade Beck tyvärr...Men sömnen var behövlig!
Idag så har det bara vart jobb och inte mycket mer. Håller på att tvätta lite och ja inte mycket mer. Mitt humör är inte det bästa idag...vet inte vad det är men känner mig bara så jävla irriterad. Trött på att städa, trött på att diska, tvätta och allt annat. Blir nog bäst för alla om jag lägger mig tidigt! Så det inte blir massa onödigt tjaffs här hemma ;)

Inga kommentarer: