onsdag 11 mars 2009

Blogg order

Ja då har man fått en blogg order av Emelie då hon tyckte jag var sämst på att uppdatera här i bloggen. Men har inte haft lust eller ork till det. Men nu ska jag väl kunna knåpa ihop något.
Kan ju alltid skriva vad jag gjort sedan sist..

Fredagen - Pappa hämtade mig och Tor när han slutat jobbet och resan till Hogdal begav sig. Kvällen var lugn, kvalitetstid med mina föräldrar. God mat och bara allmänt trevligt.

Lördagen - Då var det dags för 40 års kalas. Dagen bestod i att välja kläder och fixa sig. Klockan 18.20 kom en buss och hämtade upp oss och resan till Bygdegården i Överhogdal började. På bussen bjöds det på öl och cider och skratt. När vi kom fram blev det mingel och drink innan det var dags för taco buffé. Riktigt gott. Serverades även massa alkohol under middagen. Det var underhållning med Janne Krantz med bas, vilket innehar husteriskt roliga låtar och historier, skrattade så tårarna sprutade. Senare på kvällen bjöd LIME upp till dans, men inte för att jag kommer ihåg så mycket av det men... Kan lätt säga att jag blev lite lverförfriskad, som resten av min familj ;) Familjen fullast, det var vi det. Men kul hade vi. Men jag tror familjen hade roligast åt mig när vi kom hem iaf. Mina försök att ta mig upp på övervåningen, det var 1 steg upp ca 4 steg ner. Ramlade hela tilden. Undra vem man är lik?

Söndag - Det var en dag då jag rent ut sagt trodde jag skulle dö. Bakfyllan var enorm och ont i rumpan efter allt ramlande i trappan. Det var en dag som bestod av ryggläge i soffan. Kändes lixom som om huvudet skulle ramla av om jag rörde på det för mycket. Man är 25 år och inte har vett att sluta dricka innan det blir för mycket.
Framåt kvällen när jag var någolunda levande åkte jag å Tor upp till Maria, Magnus och Henny. Där var även Anna och Maria E. Planerade lite 10 års jubileum och pratade lite strunt.

Måndag - Var att kliva upp kl 6, efter mycket tjat från mamma, pappa och Tor, för jag ville inte alls kliva upp. Jag var så trött. Men tog mig upp och vi åkte med pappa tillbaka till Sveg. Hem å fixade till lite och sedan till jobbet.

Tisdag - Jobb jobb och jobb. Sen hem å somnade på soffan som vanligt efter middagen.

Idag - Ja idag har det vart jobb. Dock inte så mycket. Vart sjukt lugnt. Efter jobbet var det att gå hem å diska och börja nere i tvättstugan. Så nu är jag inne på den tredje maskinen tvätt. Har även hunnit med en sväng på Konsum för att panta massa flaskor och handlat lite. Så nu kan vi äta i ett par dagar till. Nä nu ska jag fortsätta här hemma.

Men hoppas Emelie blir nöjd nu när jag knåpat ihop min vecko berättelse.

Inga kommentarer: