torsdag 30 juni 2011

Ännu en dag med helt underbart väder! Efter frukosten åkte jag, Tuva, Marie, Fanny och Ida till Ytterhogdal och hälsade på mina föräldrar. Fikade och surrade lite. Åkte hem vid 13 tiden och mamma, Madde, Amina och Tilda åkte hit till Sveg och hälsade på mig och Tuva lite. Mamma bjöd oss på mat, tack kära mamma! Sen satt vi ute och njöt av vädret.
När de åkte kom Jossan och Freya hit och hälsade på. Även vi satt ute och drack kaffe och surrade.
När klockan var strax före 19 så gick jag in och la Tuva, som somnade på en gång. Tar på krafterna att vara ute hela dagarna. Jossan och Freya gick hem och jag gick in och satte mig i soffan. Och här sitter jag än.
Ska väl ta å lägga mig i ett bad och varva ner, tar med mig min bok som sällskap!

Imorgon ska det bli regn sägs det, svårt att tro med tanke på hur fint det är ute nu, men OM det regnar så ska jag fortsätta städa här hemma. Har ju hunnit med att dammsuga och damma i vardagsrummet idag. Men jag MÅSTE ta itu med en liten utrensning bland Tuvas kläder då mer än hälften som finns är för litet, så ingen idé att det tar plats i garderoben och byrån. Sen ska badrummet och sovrummet få sig en rejäl omgång.
Eftersom jag HATAR att städa så hoppas jag att det är strålande sol imorgon!

Inga kommentarer: