söndag 20 december 2009

Är hemma i Sveg igen, nu är det lite små städning som skall fixas. Vi ska ju fixa till granen ikväll är det tänkt. Sen ska det nog passas på att slå in lite julklappar oxå så allt är klart tills på torsdag. Man jobbar ju ända fram till onsdag så idag är väl ända dagen man har riktigt med tid. Men jag är ju så slö. Skönare att ligga i soffan å slappa än att hålla på att städa å så, men jag MÅSTE ta mig i kragen och fixa iordning här hemma. Men jag har ju hela dagen på mig. Men det skulle ju vara kul att ha det klart till älsklingen kommer hem så han får se att jag faktiskt kan städa. Det är ju tyvärr så att det oftast är han som gör det. Men jag ska väl bli bättre på det. Kanske ska ha det som nyårslöfte? Att bli bra på att städa...Men det är ju ett sånt tråkigt löfte. Men jag ska göra mitt bästa. Skulle ju vara kul om han fik komma hem och det var fint här för en gångs skull.
Jag har iaf hunnit fixa med tvätten, lagt in det som var rent i garderoben och i byrån, en maskin är klar nu precis så den skall hängas. Sen har jag bäddat och fixat till i sovrummet så där är det bara dammning och dammsugning kvar. Resten av lägenheten skall även den dammas och dammsugas. Sen skall köket röjas en hel del. Fattar inte hur jag lyckas få det så rörigt, men jag har nu bestämt mig för att det ska bli fint idag, så det är väl bara att sätta igång.

Saknar K så mycket. Herregud, vi har bara vart ifrån varann i en natt nu, men ändå saknar jag honom som en tok. Hoppas han inte kommer allt för sent, men jag tror nog han är här till middagstid iaf.

Imorgon kommer lilla Tilda upp. Det ska bli så kul att få träffa henne, Mosters lilla charmtroll. Hon är ju så söt, och det är ju så kul nu när hon pratar en massa.

Nä dags att sätta igång så jag verkligen hinner bli klar tills kärleken kommer hem.

Inga kommentarer: