måndag 5 maj 2008

Tristess på hög nivå!

Har inte kunnat skriva på hela helgen då mamma och pappas dator inte vill fungera som den ska. Och själv så har jag inget internet hemma. Det är jag för snål för, nejdå, men jag har inte en så bra data. Men det blir väl så småningom hoppas jag.

Valborg firades med Marie. Blev Knuten och party. Sent blev det också, eller ska man säga tidigt. Klockan var väl närmare 06 innan man fick lägga huvudet på kudden och somna in. Vart ju lite efterfest å grejer. Först hemma hos Micke/Lars och sen när vi väl gått därifrån för att sova kom det en hel drös karlar hem till Marie. Det blev lite teater uppvisning i form av Ronja Rövardotter. Eller Birk Borka son som vissa kallade det för.

Har ni tur kanske jag lägger upp videoklippet här sedan. Men det är mest en massa fylle trams, men det var roligt.

Fredagen var en ledig dag för mig då jag hade tagit ut komp. Passade på att städa lite. Blev dammning, dammsugning och torkning av golv. Samt att jag renbäddade sängen. Nu har jag bara fönstrena kvar inne, men det är så tråkigt så jag drar ut på det in i det sista.
Och sedan har vi ju krattningen ute. Men det går nog fort. Efter ett par timmar så skall det väl vara avklarat hoppas jag.

Lördagen kom Bech, Lars, Emelie och Marie förbi när de skulle till Sundsvall. Då jag inte hade annat för mig hängde jag med dem dit. Marie och Emelie skulle ju pierca sig. Efter det så blev det hemfärd, vart en snabb visit och 37 mil tur och retur.
Väl hemma så var det bara att slänga sig i duschen och fixa iordning sig. Det stod chaufför på schemat. Så jag åkte till Jessica och plockade upp henne, Skoglund och på vägen även Mårten. Det bar iväg till Järnvägs i Ljusdal där Smalare än Thord skulle spela. Kvällen var väl sådär. Var väl ok, men har haft roligare. Var mycket konstigt folk där....men men.

Idag så var det ju jobb igen efter lite ledigt. Har vart en seg dag då våra system inte fungerat. Så mesta dels så har jag bara surfat runt, men även jobbat så gott det går. Har även hafft en utbildning på 2 timmar om nya produkter som skal komma. Lite intressant att se. Fasst det var inte så stor skillnad...mer namnen som skall ändras.

Nä nu skall jag kolla om systemet vill gå igång de sista minutrarna jag har kvar på jobbet. Men antagligen så gör det inte det.

Ska bli så skönt att komma hem. Skall ringa till farfar och höra om han har tid att ta sig an mina axlar någon kväll. För nu är de inte roliga. Stel som en pinne är jag och som en viss herre sa idag...axlarna var stelare än han brukar va där nere... Vet inte hur jag ska tolka det riktigt... Ändra har han drabbats av en släng rabarbersvaj eller så är det mina axlar som är hrd som sten.

Over and out.

2 kommentarer:

Emelie sa...

En liten kommentar, som inte är särskilt rar ;)

Nej då men besök farfar du. Det blir nog bra :)

Mina Bravader sa...

Det blev ett besök av pappas morbror istället som knådade mig. Skrek som en gris för det jorde förjävla ont.