onsdag 21 maj 2008

Hemma igen!

Men det var ju ett par dagar sedan. Jag kom ju hem i söndags.

På torsdagen vid 16.30 tiden bar det iväg till Stora staden. Jag å mamma och en fullpackad bil med saker. Var en dryg resa men vid 21 tiden så var vi ialla fall framme. Efter att jag tog över ratten i Gävle så gick det lite fortare. Och hittade helt utan problem genom stan och ut till Rågsved där syster bor.
Väl framme så snusade jag lite på Tilda, men det blev sängen väldigt fort för alla.

Fredagen spenderades på stan och det blev besök på Taco Bar. Det var roligt. Träffade Goran, Dimi och Dimitra. Fick även beöllopsfoton på Dimitra. Hon var en mycket vacker brud mår jag säga.

Fredag kväll spenderades med Knota. Vi gick på systemet i Solna och sedan å köpte mat. Vidare hem till Knota där vi åt maten och sedan låg halv döda i soffan framför TVn. Alkoholen blev kvar i sina påsar, vilket är mycket olikt oss. Blev lite mys i soffan som bestod av att pilla Knota i nacken. Men det var nästan som ett sömnmedel. Somnade nog till lite där i Knotas knä ett tag tror jag.

När klockan var 23 så åkte jag hem. Tar ju ett tag. Mamma mötte mig efter halva vägen. Är ju inte så kul att gå i områden som Rågsved mitt i natten.

På lördagen blev det lite sovmorgon. Var ju systers födelsedag. Förbereddes smörgåstårtor och annat gott till kvällens firande.
Systers pappa med fru kom först och fikade. Sedan var det Johan med lille Eddie. Håkan och Mia, Knota, Kristin och sen en tjej från syrrans jobb. Blev lite mer tårta.
Efter fikat och lite pratande gick jag, Ella, Kristin och den andra tjejen ut. Vrt ett besök på Pub Anchor. Där spelade Bai Bang. Inte så bra direkt, men det gick väl. Träffade lite folk och vi hade trevligt. Vid halv tre ville vi hem. Då kom Stefan som en räddande ängel och skjutsade hem oss. Mycket skönt att slippa tuben så sent. Vi sparade säkert 1 timma på det.

Söndagen var det ju hemgång för oss. Syster bestämde sig för att hon och Tilda skulle följa med upp i 2 veckor. Efter att ha packat in oss i bilen så började färden hem. Vi stannade till i Uppsala också och besökte familjen Gustavsson! Mycket trevligt att träffa dem igen. Är en familj jag saknar fruktansvärt mycket.

Väl hemma så var det bara att pallra sig i säng för att jobba på måndagen. Efter halva dagen så fick jag extrem huvudvärk och var tvungen att åka hem. Så jag låg i migrän måndag och tisdag. Men nu är jag tip topp igen.

Har bestämmt mig för att skita i storön på fredag för att spara mig till tjejfesten på lördag! Ska bli kul. 13 tjejer som inte umgås så mycket i stora gäng. Så det ska bli super kul.

Inga kommentarer: