tisdag 3 september 2013

I helgen var jag på kryssning med mannen i mitt liv. Det var helt underbart att få komma iväg en helg och ladda batterierna. Förutom vi så var det även svärfar med fru, Adam, Sara och svärfars kusin med fru. Vi åkte ner till Stockholm tidigt på fredags morgon och anlände mitt på dagen, åkte till terminalen och satt där å drack gott och åt lite sen lunch innan det var dags att kliva på båten.
När vi fick kliva på båten så gjorde vi oss hemmastadda i hytterna och gick sedan å köpte goda drinkar och tittade när båten åkte genom Stockholms skärgård, å gud vad vackert det är!
Vid 20 tiden var det dags för buffé och efter den så blev jag tyvärr sjuk. Tror det var något jag ätit under dagen som orsakade att min mage hamnade i olag...så fredagskvällen blev ganska tidig och fick spenderas i hytten. Blev ett jäkla spring mellan sängen å toaletten, vilket var mindre trevligt.
På lördagen blev det bättre som tur var och vi kunde kliva av båten och spendera dagen i Helsingfors. Första gången jag var i Finland, och jag måste säga att det var en fin stad. Vi åt lunch på en underbar restaurang som heter Zetor. Allt gick i traktor tema och lite ladu tema. Hur mysigt som helst, och super gott kött var det också.
Efter en dag i Helsingfors så var det dags att kliva på båten mot Stockholm igen. Den här gången hade vi ingen buffé bokad så vi testade en av båtarnas restauranger. Jag som är så kräsen har då inte lätt att hitta något som duger, men det gick väl i nåt tillslut.
Vi passade även på att ta ett besök i Taxfree butiken för att handla med oss gott dricka hem, samt presenter till lilla Tuva.
Blev någon enstaka drink på kvällen, men vi la oss ganska tidigt ändå. Var hur som helst en väldigt mysig och härlig helg tillsammans med mina drömmars man.

Gårdagen flöt på lite segt här hemma. Tuva var på dagis, jag handlade hem mat, utvärderade min senaste kurs och påbörjade en ny.
Idag så har Tuva vart på utflykt till sportstugan med dagis. De hade ju verkligen kanon väder och enligt Tuva så hade de haft en jätte rolig dag, men jag hade ju inte trott annat heller. Matsäcken packades i morse och Tuva var glad och nöjd. Då hon var väldigt trött när jag hämtade hem henne så "fuskade" vi med maten och köpte pizza. Myste ner oss i soffan sen å tittade på film. För att hålla Tuva vaken gick vi hem till Marie så Tuva fick leka lite med Liam innan det var dags för att gå hem å duscha och lägga sig.

Även jag ska nu gå å lägga mig. För imorgon har jag en del att stå i, men får skylla mig själv som skjuter saker framför mig...Men men..bara att ta tag i det nu då.

Inga kommentarer: