torsdag 12 september 2013

Har fortfarande inte löst sig med praktik för min del tyvärr :( Men däremot så ska jag börja introduktion på ett äldreboende där jag ska gå som timvikarie. Så det är bara att hoppas att man kan få några timmar i månaden iaf. Vet ju inte alls hur det kommer att se ut, men det visar sig väl med tiden.

Utbildningen går bra och jag har nästan gjort klart uppgifterna som skall lämnas in imorgon. Förutom att skicka in dem imorgon så ska jag även tenta av kursen i Etik och människors livsvillkor imorgon. Bara hoppas att tentan går bra och att jag får godkänt, men det får jag nog. Jag har bara så höga krav på mig själv, har inte fått sämre än ett B på någon av tentorna så det gör ju att man ställer lite högre krav på sig själv. Men om jag släpper alla krav så blir det nog inget att oroa sig för, huvudsaken är ju att jag får ett E för att bli godkänd.

Idag har Tuva varit på dagis för första gången den här veckan. Patrik åkte på en liten variant av kräksjukan i helgen så det var lika bra att hålla Tuva hemma i 72 timmar för att vara på säkra sidan. Blir så irriterad själv på folk som släpper iväg ungarna förtidigt på dagis och skolor, det gör ju att sjukdomen bara går runt runt.

Till middag idag fick Tuva sina efterlängtade pannkakor med sylt och grädde. Hon vispade grädden helt själv och var så glad. Hon åt hela tre pannkakor och efter att hon ätit sa hon: Mamma, jag är så lycklig.
Det värmde gott i mammahjärtat måste jag säga! Min lilla gull unge!
Efter maten fick hon gå ut å springa av sig lite innan det var dags för ett bad och sängen. Nu ligger hon och tittar på en film och lär nog somna vilken sekund som helst. Själv så ska jag ta å slappa lite i soffan innan det är dags för att plugga inför morgondagen!

Inga kommentarer: