söndag 15 september 2013

Hemma i Sveg igen nu. När jag kom hem så vart det raka spåret till dagis för att göra veckans matbeställning. Nu är det bara att hoppas på att det blev rätt. Annars så får jag väl fixa det i veckan om det skulle vara så att någonting fattas. Åkte på Ica å lämnade in beställningen plus att jag handlade det som behövdes till morgondagen.
När det var fixat så har jag bara varit hemma...eller jag var till Marie å tog en kopp kaffe innan jag landade i soffan här hemma. Snart så ska jag ta å lägga mig då klockan kommer att ringa 05.30 imorgon. Inte direkt van att behöva ställa klockan nu för tiden, kommer vara dö rädd att försova mig så jag kommer säkert sova jätte oroligt. 
Men iaf så ska jag upp tidigt för att jag ska gå intro på Mobacka. Har skrivit upp mig som tim vikarie och de ringde i torsdags å hörde om jag inte kunde tänka mig att vara i Häddal..så varför inte? Tänkte att det kan vara bra att få in en fot och sedan kanske man kan skrapa ihop lite extra pengar till alla kommande födelsedagar och till alla julklappar som ska handlas. 
Är lite nervös faktiskt, men det är nog bara för att det är så nytt, jag har ju inte varit där förut och har ingen aning om vart det är..men det kan väl inte vara så svårt att hitta? Eller? Har ju fan knappt satt min fot i Häddal tidigare. Men det är ju tur att det finns folk jag kan ringa om det skulle vara så att jag villar bort mig efter vägen.

Nä nu är det nog dags för lilla mig att ta å lägga mig. Men är så tyst här hemma så jag kommer väl inte somna av den anledningen heller....Lilla Tuva är ju hos mormor och morfar då jag kommer att jobbar lite konstiga tider nu i tre dagar och det kom så snabbt på, så för att slippa böka med att ändra en massa dagis tider och åkande hit å dit för att pussla ihop barnvaktandet så tyckte mamma att det här var den bästa lösningen. Jag måste ju ha världens bästa föräldrar som alltid ställer upp!

1 kommentar:

Madde sa...

Och ändå försov du dig ;)