onsdag 25 november 2009

Tamiflu

Då har första tabletten tagits och man känner sig inte så väldans pigg direkt. Vi kunde inte hämta ut till oss båda idag...så jag och K får dela på mina tills på fredag då vi kan hämta ut K´s dos. Apoteket hade inte nå mer hemma. Det tycker jag faktiskt är jävligt dåligt. Ska folk som är sjuka behöva vänta i flera dagar på att få medicin? De vet att det är högtryck på Tamiflu nu, så de borde ju ha tagit hem så det räcker. Sånt gör mig faktiskt irriterad.

När jag ändå är hemma sjuk tänkte jag att jag skulle ge mig på att sätta upp gardiner, men det gick ju inte nå vidare. Efter att ha satt upp julgardiner i vardagsrummet höll jag på att svimma. Det tog på krafterna efter en enda längd, så Kenneth fick hjälpa mig med de andra. Fan det är inte kul det här, man klarar ju inte av någonting utan att det slår ut en helt.

Jo förresten så har min katt lyckats smita igen. Jag vet inte hur hon lyckas, för jag märker ju inte ens att hon smiter. Men men...hon kommer väl hem hoppas jag.

Inga kommentarer: