måndag 28 april 2008

Pupp gnuggning ;)

Helgen har vart ganska trevlig. Har tillbringat den mesta tiden med Marie. Vilket alltid är lika trevligt.
När jag klev på bussen på lördagen för att åka hem till Marie så kom jag på att FAN jag glömde alkoholen. Hur kan man vara så orutinerad?! Men ja, jag erkänner att jag är lite tankspridd, men inte kunde jag gissa att jag skulle glömma en sådan viktig sak. Men det är tur att man har snälla släktingar som ger en hyffsat fria händer i sitt barskåp! Så kvällen blev räddad!
Jag å Marie fixade oss och sedan blev det middag (rostbiff, potatis sallad och vanlig sallad) till körslaget! Mycket bra. Så skönt att Linda äntligen åkte ut med sin kör! Nu hoppas jag att team Cans eller att Team Brolle vinner! Inte för att jag kanske bryr mig så hårt, men det är faktiskt ganska kul att kolla på det. Och allra hellst med marie som är uppe och studsar som en dåre till all musik ;)
Efter middagen blev det lite drinkar i form av San Fransisco! Mycket gott, men vet inte om jag kommer att klara av att dricka apelson juice på ett tag nu ;) Kan ju säga att det inte bara blev en drink, och de var inte allt för goda heller. Till en början smakade det bara juice, men snabbt efter kom en eftersmak iform av jätte mycket sprit som kanske inte var fullt lika gott, men det gick ju an ändå!
Emelie kom förbi ett tag, men blev tyvärr inte så långvarig. Även Lars hälsade på. Det blev lite skratt och prat om pupp gnuggning, vilket Lars hade väldigt roligt åt. Men Emelie stod fast vid att det absolut inte går så bra att pupp gnugga....Men att hon står för att hon är en pupp gnuggare, vilket fick Lars att nästan dö av skratt.

Efter att Emelie lämnat oss för att sedan komma tillbaka en liten stund fick vi övriga 3 skjuts till Valhall. Där var det partaj, en del folk från jobbet. Var väl rätt ok. Gick väl vid halv 3 tiden, då bar det av till statoil för korv ätning.
Sen hem till Marie där Jag, Marie, Lars och Bech trängde ner oss i soffan för att kolla på Kopps. Men när klockan var 4 då blev det god natt!

Söndagen tillbringades i ryggläge i Maries soffa. Vi hade två filmer att se, men tror Marie fick se dem själv då jag sov som en gris....Lagomt seg var man iaf. Låg väl där halvt död tills klockan var 16 ungefär, sen så blev det att gå ner till kyrkan där mamma och pappa var. Mormor skulle ha fyllt år igår så de var där med rosor.
Grattis Mormor! Hoppas du har det bra där du är. Saknar dej och Morfar!!

Nu sitter man på jobbet....fick låna fasters bil igad igen då min bil inte velat återuppstå från de döda. Får se om pappa kan liva upp den igen. Annars så är det RIP.
Nu måste jag nog göra lite nytta. Ska kolla om jag kan få till lite utbildnings material.

Inga kommentarer: