fredag 25 april 2008

Ny blogg!

Jaha då har man gjort som alla andra....eller inte alla kanske, men en del...skit samma. Jag har bytt blogg iaf!
Måste ju förnya sig lite. Och sen tyckte jag att nogg började bli så tråkig.

Nu sitter jag på jobbet och försöker få den sista timmen att gå...orkar inte göra så mycket. Är helt slut. Haft huvudvärk i två dagar. Men inte så konstigt med allt som gått åt skogen i mitt liv.
I morse vaknade jag ganska tidigt, tränade magen lite med min lilla "mag tränar sak" sen blev det en snabb dusch och påklädning + smink. Sen när jag var redo att åka till jobbet så ville min bil helt enkelt inte vara med å leka. Visst den har ju vart lite krasslig ett tag, eller kanske inte så lite kraslig heller. Den har lixom startat lite som den själv vill. Och det har inte vart så ofta nu på slutet, och har den startat är det för att min pappa eller någon annan snäll vän har hjälpt mig att göra upplivningsförsök med hjälp av startkablar. Och de har väl hänt att de fått gjort det mer än en dag i veckan.....typ oftast.
Så imorse när jag satt mig tillrätta i bilen och skall starta så var den alltså helt död, inte ens ett litet klick ljud kom det från den. Så det var bara att ringa min kära mor som fick äran att ringa till halva släkten för att hitta en bil jag kunde låna. Men jag har ju en underbar moster till granne som lånade ut bilen helt utan problem.
Så tillslut så kom jag iväg till jobbet och i tid dessutom.

Nu har jag fått klagat av mig lite... För er som kanske är nya läsare och även ni gamla så kommer det en sådan här klassisk lista om vem jag är!



Allmänt:
Namn: Mikaela
Kön: Kvinna
Ålder: 24
Längd: 158 cm kort
Smeknamn: Mickan...sen har jag säkert fler...vi här på RMA kallar oss för lite allt möjligt ;)
Hårfärg: Mörkbrunt med röda slingor
Ögonfärg: Gröna

Har du någonsin:
Ätit sushi: Japp and I LOVE it
Varit ihop med någon som varit otrogen: Ja tyvärr så har jag ju det, aldeles för många gånger.
Klättrat på berg: Inte vad jag vet...
Sett vita huset: Bara på tv

Antingen eller:
Kallt eller varmt: Varmt
Spets eller satin: Satin
Svart eller rött: Svart!
Regn eller snö: Snö
Rosor eller tusensköna: Rosor
Vår eller höst: Vår
Matte eller engelska: Hatar båda lika mycket....

Motsatta könet:
Gillar du någon just nu från det motsatta könet: Ja det gör jag! Finns en viss herre i mina tankar!
Vet den om det: Ja det gör han absolut!
Vad tittar du på hos en man: Ja du det mesta måste ju se bra ut...

Inom de senaste 48 timmarna:
Kramat någon: Ja, jag kramade om Annelie idag.
Bråkat med en kompis: Nä, det är onödigt.

Gillar du att:
Ge kramar: Självklart! Finns det någon som inte gör det?
Ge massage: Ja, men det är skönare att få!
Gå promenader i regnet: Nä, jag som är så söt kan ju smälta ;)

Övrigt:
Vad gjorde du förra sommaren: Jobbade, festade och njöt av livet!
Svär du för mycket: Absolut
När duschade du senast: I morse, men bara en snabbdusch
Vilken färg är det på dina byxor just nu: Mörkblå, nästan svart.
Vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen alls.
Vad är bredvid dig just nu: Papper, datorn, telefon, headset och annu mera papper...sitter ju på jobbet.
Saker på skrivbordet: En hög papper, kaffekopp, kalender, block, en hög pennor, massa brev och annat tjaffs.
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Organiserat kaos som Marie själv säger om sitt.
Vad var det sista du åt: Glass!
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: Med honom!
Har du en lavalampa: Ja, men den står på en hylla i mitt förråd.
Hur är vädret just nu: Solen skiner och jag sitter inne...
Vad gjorde du igår kväll: Var på bingo....ja jag vet kärring varning!
Vem pratade du sist med på telefon: Om det inte var en kund på jobbet så var Viktor den sista.
Vad gör dig glad: Kärlek, vänner, musik och vin!
Vart skulle du vilja åka: Till honom
Vill du ha barn: Självklart, gärna idag om det gick!
Vad ska dom heta: Nova gillar jag!

Inga kommentarer: