tisdag 29 april 2008

Kort vecka


Bara tre dagars jobb denna vecka. Ledig på torsdag och komp på fredag. Ska ju åka till Sthlm är det tänkt. Men såg över min ekonomi nu och kom fram till att de inte dragit en räkning på 900 ännu utan att den dras den sista...vilket inte är så himla kul när det visade sig att jag inte alls hade så mycket pengar kvar som jag trodde. Fan va trött jag är på att alltid vara fattig. Att man aldrig skall kunna klara sig en månad på den lön man får, men hoppas att det blir bättre nu när nya löneavalen snart blir klara. Men det hjälper ju inte mej denna månad ändå. Får väl höra om mamma å pappa har något man kan låna då.


Idag har det inte hänt så himla mycket. Lungt på jobbet, men det är lite drygt, för dagarna blir så himla långa då.

Har vart och disskuterat med facket då jag måste ha hjälp att få mitt gamla facka att fatta att de MÅSTE skicka in övergångsbeviset. Har bara hållt på med detta sedan i oktober, håller på att bli knäpp. Ringer jag mitt gamla fack så kopplar de mig bara runt runt och det är ingen som vill hjälpa mig. Plus att jag dessutom har betalt avgifter för båda kassorna. Så nu måste jag se till att mitt gamla fack betalar tillbaka pengar sedan i oktober. Skall kolla mer på detta imorgon!


Har även deklarerat idag, så nu har jag suttit och räknat ut mina reseavdrag mm. Så jag hoppas jag får tillbaka en rejäl slant.


Nä nu blir det hem och slappa i tv soffan ;)


Inga kommentarer: