onsdag 2 oktober 2013

Prickar

Tuva har fått prickar som jag inte riktigt vet vad det är. Var upp på HC med henne och läkaren sa vattkoppor, men jag tycker mer att det ser ut som svinkoppor eller höstblåsor. Nu kanske ni tycker att läkaren borde veta bäst, men här på HC så är de inte så bra läkare och många gånger så känns de som att de bara säger något för att bli av med en. Var ju lika när jag var där för ryggen, då ville de bara skriva ut smärtlindring, men det var jag inte intresserad av. Läkaren skulle då ringa mig i fredags för att höra hur det gått med ryggen, men än har han då inte ringt. Nä mitt förtroende för vår HC är inte särskilt gott!
Åter till Tuvas prickar, de sitter i armvecken, knävecken, på rumpan och runt munnen. Hon har någon enstaka prick bak på benet också men inte mer. Så det där med vattkoppor låter inte så troligt eftersom att prickarna sitter i klungor, inte är vätskefyllda, kliar inte och ser redan ut att försvinna nu redan efter 2 dagar.

Då Tuva är hemma från dagis nu så har det inte blivit så mycket pluggande nu, men pappa skulle komma hit en sväng så att jag kan åka till skolan och hämta en bok. Ska även passa på att uträtta lite ärenden och handla lite till middagen.

I måndags var mamma här och hjälpte mig att röja lite, rensade ut klädkammaren som var full med saker, har nu rensat bland de 5 flyttkartonger med bebiskläder som fanns där samt att jag lyckades fylla en jätte kartong med kläder från Tuvas garderob. Tur att hennes farmor hade handlat för annars så hade hon inte fått något kvar. Ska försöka sälja av lite kläder, jag har ju sparat allt sen Tuvas föddes, men nu går det inte att spara längre. Har kläder upp till stl 92 till flickor, så behöver ni något så säg till så ska jag se vad jag har och kan skicka kort.


Inga kommentarer: